Téma: Tolik potřebné vitamíny - část čtvrtá

10. dubna 2011 v 13:07 |  Zajímavosti
Vážení a milí,

pokračujeme dalším vitamínem. Nyní si dovoluji pohovořit o kobalaminu což je vitamín B12. Jedná se o souhrnné označení pro řadu sloučenin obsahujících kobalt. Proto se nedoporučuje čistě vegetariánská strava. Vyskytuje se v játrech, ledvinách, mase, rybách, žloutku, ústřicích. Je důležitý pro látkovou přeměnu a tvorbu krve. Vitamín B12 se podílí na tvorbě krve v míše. Denní potřebu je možno pokrýt konzumací přibližně stovkou gramů jater nebo dvěmi stovkami masa či sto gramy slanečků, makrely či tuňáka. Dále pak.

Máme zde vitamín C, jinak známý jako kyselina askorbová. Tento patří k nejcitlivějším součástem potravin. Obsah vitamínu C v potravinách ohrožuje horko, kyslík, vlhko, nesprávné a dlouhé skladování. Vyskytuje se téměř ve všech potravinách, ve zvlášť vysoké míře v šípcích, černém rybízu, citrusových plodech, petrželi a ve všech dalších druzích ovoce a zeleniny. Jeho význam je v odolnosti proti infekcím, v tvorbě zubů, krve a kostí, ovlivňuje dýchání buněk, podporuje zužitkování železa v těle, je důležitý v prevenci nádorových onemocnění a je rovněž uznávaným antioxidantem. Denní potřeba v závislosti na pohlaví a stáří se pohybuje mezi padesáti až sto miligramy a lze ji pokrýt konzumací padesáti gramy paprikových lusků nebo stopadesáti gramy pomerančů, sto gramy kiwi, sto gramy jahod a také sto gramy plodů řešetláku. Pojďme dále...

Nyní si pohovoříme o Biotinu, což je vitamín H. Vyskytuje se v kvasnicích, játrech, srdci, žloutku , mléce, čokoládě, zelenině, rybízu, lískových oříšcích a houbách. Pomáhá při přeměně nenasycených mastných kyselin. Je důležitý pro pokožku a vlasy. Denní potřebu je možno pokrýt normální, avšak uvědomělou stravou.

Pokračování příště...
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.